Úgy gondoltam, hogy leírom a festési tapasztalataimat is, most már valamivel bővebben. Hiszen nem csak magamért osztom meg azt, amit festek, hanem azért, hogy másoknak is hasznára legyenek a visszajelzéseim.
Az akvarell papírjaimat kikísérletezem mi a legjobb nekem, melyikkel tudok legkönnyebben boldogulni. Nekem a 300gr-os melegen préselt akvarell papírok váltak be a legjobban.
Azért szeretem, mert szépen terül rajtuk a festék, a vizet is jól beszívják, többszöri ráfestés után sem hullámosodnak be, csak minimálisan.
Most már kifogyott a Fabriano 200 gr-os hidegen préselt akvarell papírom, amit nem szerettem. Alig vártam, hogy elhasználjam. Nem terült úgy szét a festék rajta, ahogy vágytam rá. Akkor szép nekem egy akvarell, ha visszaadja a technika hatását.
Korábbi papírjaimat 300 gr-os melegen préselt fajtából vettem, és az jobb volt. Az igazán nagyon jó minőségűt nem akarom felhasználni a gyakorlásokra, annyira még azért nem festek jól, pl. Arches .
Korábbi papírjaimat 300 gr-os melegen préselt fajtából vettem, és az jobb volt. Az igazán nagyon jó minőségűt nem akarom felhasználni a gyakorlásokra, annyira még azért nem festek jól, pl. Arches .
Jelenleg hidegen préselt , olasz akvarell papírt használok, ami 300 gr-os. Véletlenül elnéztem, így most a melegen préselt helyett ezzel dolgozom. Ezen valamivel jobban terül a festék, mint a Fabriánón, a vizet úgy nem issza ez sem be annyira, amennyire én szeretném. Felhasználás előtt nem áztattam be, és így rögzítés nélkül festettem rá, volt ahol festésnél szárazon, máshol nedvesítettem festés előtt. Ha véletlenül nedvesebb lett a papír, a festék felszínen maradt jobban, nem itta be azt.
Hát ennyit a papír használatomról. Ezt azért írtam le bővebben, mert más festőtársaim érdeklődtek milyen papírt használok.
A mostani gyakorláshoz elővettem egy régebbi kiadású könyvemet, "Akvarellfestés lépésről-lépésre". Ez a könyv szó szerint , lépésről-lépesre bemutatja a festészet folyamatát, tanácsokkal lát el, nagyon tartalmas illusztrációkon vezet végig, minden szükséges festési alapanyag, egyéb tudás információjával ellátva. Egy 2005-ös kiadású, és most sikerült elkezdenem belőle a gyakorlást. Tehát semmi sem késő ahhoz, hogy bekapcsolódjunk a gyakorlásba otthon , szakkönyv segítségével. Mert az izgalom az végig megmarad, /vajon sikerül-e elkészíteni a képet/. Én félig készítettem el tegnap este 10 óráig festve, aztán letettem, hogy ne rontsam el, mert már világítás mellett nem úgy láttam. Ez nem volt könnyű, mert ha belemerülünk valamibe, nehéz abba hagyni.
A kép festési instrukciója a könyvben 106. oldalon kezdődik, a kép pedig egy szép skóciai tájat ábrázol.
Igyekeztem a tájban a mélységérzetet kialakítani., követve a leíró magyarázatot. A távoli, háttérben lévő hegy, táj így elmosódottabb, a levegő a horizont közelében kékesebb, szürkésebb képet ad vissza, alkalmazva a levegőperspektívát. A festékek kikeverése nekem eltérő színeket produkált, ami természetes. A tanulmány nagyon hasznos volt és így most biztosabban kezdek bele egy hazai táj ábrázolásába.
Elkészült képem:
Tanulmány: "Akvarellfestés lépésről-lépésre" művészeti könyvből. Kiadás éve 2005. Alexandria könyvkiadó.
Közben, ahogy száradt a festmény, még egy kicsit mélyítettem a színeket, hogy a tájban a fák , bokrok és a szembeszökő elénk táruló részek jobban elhatárolódjanak. Ezen a képen már nem módosítok.
Papírfajta/ Itália , hidegen préselt, 300 gr-os akvarell papír
A mostani gyakorláshoz elővettem egy régebbi kiadású könyvemet, "Akvarellfestés lépésről-lépésre". Ez a könyv szó szerint , lépésről-lépesre bemutatja a festészet folyamatát, tanácsokkal lát el, nagyon tartalmas illusztrációkon vezet végig, minden szükséges festési alapanyag, egyéb tudás információjával ellátva. Egy 2005-ös kiadású, és most sikerült elkezdenem belőle a gyakorlást. Tehát semmi sem késő ahhoz, hogy bekapcsolódjunk a gyakorlásba otthon , szakkönyv segítségével. Mert az izgalom az végig megmarad, /vajon sikerül-e elkészíteni a képet/. Én félig készítettem el tegnap este 10 óráig festve, aztán letettem, hogy ne rontsam el, mert már világítás mellett nem úgy láttam. Ez nem volt könnyű, mert ha belemerülünk valamibe, nehéz abba hagyni.
A kép festési instrukciója a könyvben 106. oldalon kezdődik, a kép pedig egy szép skóciai tájat ábrázol.
Igyekeztem a tájban a mélységérzetet kialakítani., követve a leíró magyarázatot. A távoli, háttérben lévő hegy, táj így elmosódottabb, a levegő a horizont közelében kékesebb, szürkésebb képet ad vissza, alkalmazva a levegőperspektívát. A festékek kikeverése nekem eltérő színeket produkált, ami természetes. A tanulmány nagyon hasznos volt és így most biztosabban kezdek bele egy hazai táj ábrázolásába.
Elkészült képem:
Tanulmány: "Akvarellfestés lépésről-lépésre" művészeti könyvből. Kiadás éve 2005. Alexandria könyvkiadó.
Közben, ahogy száradt a festmény, még egy kicsit mélyítettem a színeket, hogy a tájban a fák , bokrok és a szembeszökő elénk táruló részek jobban elhatárolódjanak. Ezen a képen már nem módosítok.
Papírfajta/ Itália , hidegen préselt, 300 gr-os akvarell papír