Még mindig nehezen megy az értékek létrehozása, azaz, legjobban a fény-árnyék kapcsolata izgat nagyon.
Megcsináltam a képet, de még mindig nem érzem azt, mintha ott lennék benne, hiányos.
A közzétett referencia fotó alapján készült akvarellel.
![]() |
Drága Panka cicám itt hagyott, elment az égi mezőre a szeretetteihez. Idős, 13 éves volt. gyönyörű, szeretteljes cica.
Fájt a szívem miatta nagyon, aranyos volt, sok szép emléket hagyott itt maga után, elengedtem, menjen nyugodjon békében.
Sajnos, a mai napon, /2024. április 17-én 10.17-kor/ elment az égi világba Panka egyik kölyke is, Cilike. Valamit evett, és elvitte. Vörike pedig tavaly tünt el, 2023 nyarán. Egy kölyke ezenkívűl még él, akik egy gondos macsekszerető hölgyhöz kerültek.
Szomorú nap ez nekem. Az vigasztal, hogy nem szenved.
Vízparti jelenet, apró kövekkel, letört ágakkal. Izgalmas, látványos téma, hangulatában érdekfeszítő.
Sajnos az eredeti fotót szerzői jogvédelem miatt nem tehetem közzé.
Talán az akvarellkép látványa hozzásegíthet a táj hangulatához. Örök téma, hogyan érzékeljük egyre szembetűnőbbé téve a fényeket, ahogy a nap bekuszik a fák levelei közé. Igazán kellemes, megnyugtató és pihentető a táj hangulatában.
Ami ezt megmutatná, az pedig a szinértékek érzékelése, használata lenne egyrészről.
Nem sikerült vissza adnom, megjegyzem magamnak hangosan, hogy csak festegettem.
Készítettem egy akvarell és egy pasztelképet, hogy összetudjam hasonlítani a technikai hatást.
A pasztelképnél a parti szakasz földes része áthelyeződött vízparti témává, sekélyes, csak az ág hajol a viz fölé, mig az akvarellnél jobban kitudtam hozni a földes, zöld moszatok megjelenítését.
Azt hiszem többször érdemes lenne ilyen témát átfogóan újra elővenni.
![]() |
akvarell |
![]() |
pasztellkrétás |
Festéshez a referenciafotók Normandiában készültek a honfleuri öbölben. Annyira izgalmas feladat volt a sok hajó, táj látványa, hogy a google térképen is utána néztem. Hát mit ne mondjak, először is a sétáló korzót céloznám meg és jóízűen a kávézók standján kortyolgatnám a helyi különlegességet, elmerülnék és gyönyörködnék a szép tájban. Persze egy vizi túra sem hiányozhatna, miért is ne.
Mindezek ellenére nehezen fogtam hozzá a festéshez, főleg a rajzolással voltam hadilábon, a hármas felosztás viszont segített.
Elkészült kép, tégelyes akvarellel.
![]() |
Guatemala piacikörkép egy jenete a sok fotóból.
Azon gondolkoztam közben, ahogy jóidő lesz a spontán rajzolásba, festésbe kezdek. Ami nekem tetszik azt festem le, akár utazáshoz is kötve egy akvarellfestő csoporttal. Egyelőre még maradok a gondolatnál.
Alain Picard portréfestő technikát mutatott be pasztellel, egy órás időintervallumban.Nem sikerült az idő rövidsége miatt befejezni, utólagosan a megosztott videót követve részbentudtam korrigálni a portrét. Lesz még folytatása, eddig jutottam vele.
Mit mondjak, együttes élmény, töltődés, örömszerzés, kikapcsolódás 30 napban, ami soknak tűnik, mégis érdemes volt, mert a mindennapokat próbáltam én is szebbé tenni.
Kis akvarelles kitérővel paszteleztem. Épp kapóra jött, hogy Nagy Krisztián/KINVA/ festőművész porpasztellfestést kezdte el tanítani. Én tőle az olajfestés technikáját tanultam meg 2014-től, a pasztell most azért volt fontos, hogy a technikai részét megértsem, a többi gyakorlás kérdése.
Aminek örülök Pankacicám is aktivoskodott velem. Legközelebb őt is lefestem.
A festéshez sima rajzlapot használtam, valamint pannoncolor pasztelkrétát. Most, így a vége felé haladva, hiányolom nagyon a pasztellceruzák meglétét. Azt hiszem ez lesz a következő beruházásom, egyre jobban kellenének a konturozáshoz.
Elég hangulatos lett, ráadásul nagyon régem nem rajzoltam portrét, bár ez a kép igencsak leegyszerűsített változat. Azért jól eső volt újra elkezdeni ezt az irányzatot.
Kinlódtam a rajzolásokkal, abszolut nincs normális térlátásom. Hihetetlen, hogy egy ennyire egyszerű rajz elkészítése mennyire nehéz volt. Talán többet kellene rajzolnom.
Hiába, csak azt tudom megállapítani, hogy ahogy halad az idő, és készségeinket nem használjuk ki, az visszahúzódik.