2016. február 26., péntek

Festeni és rajzolni együtt 2016-tól:" Paint And Draw Together"


Ebbe a festészeti közösségbe 2016-ban csatlakoztam, nagyon megtetszett és rendkívül ötletesnek találtam. Havonta egy képet lehetet készíteni Lela Stankovic festőművész inspirációjával, referencia kép után. A lehetőség tág, hiszen önálló alkotásra ösztönöz a rajzolás , festészet terén. Itt éreztem meg, hogy a csendélet festés az, ami nekem nagyon tetszik. Azóta olajjal is ezt szorgalmazom magamban, vagy tanuláson keresztül.
Bővebben itt találhattok hozzá információkat: http://paintanddrawtogether.blogspot.com/.

Teljesen új profillal mutatkozik be az idei év áprilisától, ami itt érhető el, nagyon profi módon: www.PaintAndDrawTogether.com blog web .
Most már igyekszem felzárkózni én is.
 
 
2021. január
Most látom, milyen régen nem volt közös festésem a csoporttal. Végre egy szép rhododendron virág meghozta a festési kedvemet, amit referencia fotó után készítettem el. Őszintén megmondom, már azt hittem, hogy nem fog működni a festői közösség, és én is kezdtem más vizekre evezni, hogy a készségem fejlődjön.
                                                     
Elkészített rajzot is úgy döntöttem megosztom, mert először spontán akartam megfesteni, nem sikerült, és inkább rajzot készítettem a pontosabb festés elkészítéséhez. Igyekeztem a fényhatásokat tükröztetni más-más színekkel.
                                                                     
2020. március
Referencia kép alapján egy narancssárga orchideát  lehetett megfesteni. A térábrázolási hibán újra előjött. Többet kellene gyakorolnom a perspektíva ábrázolást.

Orchidea/akvarell


2020. január

Január kész meglepetés a paradicsomos referencia  fotóval. 
Kezdek rájönni, hogy nehezebben helyezem más térbe a fotó alapján a paradicsomokat, és nem igazán  tudom érzékeltetni a fényhatásokat. 
Az egyik képet guacse festékkel készítettem, iszonyú ronda lett, egy sima rajzpapíron. Úgy döntöttem mégis maradok az akvarellezésnél.

Hát a guacse festéknek búcsút intek, vagy felhasználom olajfestményem képszerkezetének a kialakítására. 


guacse technika

akvarell



85. festészeti téma- Madárvilág

Nem tértem el a referencia képtől, mert a  formai rajz, főleg többféle helyzetben eléggé izgalmassá tette a témát.
Elég kicsi papírra készítettem el, amit azóta már beszereztem, hogy ne keljen leszűkíteni a rajzomat, hanem tisztességesen kitudjak mindent rajzolni.  Minősége, nem a régi. Úgy vettem észre régen sokkal jobb volt a Fabriáno is. Drágára meg gyakorolni elvből sem, még drágaság miatt sem fogok.





84. festészeti téma - Díszalma ág

Most hamarabb elkészítettem, mert a korábbi határidőből kicsúsztam. Talán a leveli béke nem  a nagy kedvenceim közé tartozik, meg hangulatom sem volt hozzá.
A díszalma ág viszont kedvemre való volt.

:

Rajz:






83. festészeti kihívás -Leveli béka

Nekem nagyon nem volt könnyű még megrajzolnom sem, fejjel lefele fordítottam és még akkor sem sikerült a rajzom. Nagy feladat volt, a  buborékokról nem is beszélve.
Vettem gyakorlásra egy 160 grammos akvarell papírt, ami festésre sajnos szörnyű. Első és utolsó volt.

Elkészült képem:




2019.  82. festészeti kihívás - Liliom festése

Tájjelegű kép, egy szép kerti liliom virággal. A festést száraz akvarell technikával készítettem el. Így jobban eltudtam dolgozni a zöldek összemosását, valamint a virág tónusát is részben sikerült kialakítanom.

Felhasznált színek: kadmium középsárga, zöldek, kék, okkersárga.

Tudom, hogy halványan látszik, mégis szeretném ha megmaradna a rajz is.





2019. április 28-tól 81. kihívás - Irisz  festése 

Számomra nem volt könnyű a feladat, kétszer is nekiálltam festeni. Bizony, hogy jobban sikerüljenek a fodrok formáit, tónusait kialakítani, több rajz és festési próbát kellene elkészítenem.

Felhasznált színek: kék, viola, zöldek, szienna, narancs, okkersárga, lila



2019. március-április

Feladat egy vízparti táj ábrázolása. Nagyszerű lehetőség a  sok felhő létrehozására , ami a táj fölött elvonult. Nekem nem volt könnyű feladat, bele is merültem becsületesen, míg azt nem mondtam, hogy elég. Azt éreztem, ha tovább javítgatom, még az sem fog megmutatkozni, amit addig elkészítettem.

Felhasznált színek:
okkersárga, kadmium világos vörös, viola, porosz kék, cián kék, viridián zöld, nedv zöld, égetett sziena, titán fehér

akvarell
                                                                         
2019. február
Február hónap egy kedves erdei mókussal mutatkozott meg. Referencia kép után, szabadon.

                                                                          akvarell

2019. január

 Én a papagájvirágot, vagy más néven a paradicsommadarat akvarellel készítettem el. Gyakoroltam az önálló rajzolást és a szép színek kikeverését. Őszintén szólva élveztem a virág festését.





2018. november

Novemberben  egy amerikai "Robin" madár került a középpontba, csodálatos  referencia fotóval. Nagyon szép vándorrigó, Észak-Amerikában él.   A lényeg, hogy tegyük bele a saját elképzelt környezetünkbe és úgy fessük le.

Gondolkoztam, mivel költöző madár, és télen délre vonul, így megpihen ágakon, vizes részeken. Ábrázolásban a tengerparti  tájat választottam, amolyan sziklás , hegyvidékkel, ahol egy fa ágán szemlélődik, pihen. Élveztem a festését, azt hiszem a rajz is jó lett. Bár a rajzot most elfelejtettem lefotózni, késő estére lettem kész, és hozzá láttam rögtön a festésnek. Sajnos nem tudok addig nyugodni, míg összességében nem látom az egészet. Izgatott. Ja, még annyit, hogy mivel elég gyatra a színhasználatom, igy az utóbbi esős idők alatt, színmintákat készítettem. Most a kikevert színek nagyon kapóra jöttek, külön nem írom le  most a színhasználatomat.
Ami még öröm, felszenteltem, az új "Moleskine" füzetemet, ami 300 grammos, itáliai akvarell lapokat tartalmaz. Igaz, arra szántam, ha a természetbe tudnék menni kirándulni, arra nagyon jó lesz. Erről egyelőre lemondok, helyette itthoni próba.

Robin madár-akvarell/15x21 cm
                                             

 2018. október

Az októberi  festési gyakorlathoz egy nagyon szép színű virágzó cserje kapcsolódik,   egy méhecskével együtt.  Szerintem rododendron lehet.
Itt elérhető a festőművészeti közösség: www.PaintAndDrawTogether.com
Azért is osztom meg veletek, mert teljesen megújult, átalakult a weboldal Lela Stankovic festőművész vezetésével. A  you-tube-n is elérhetők az  akvarell festészeti tanításai. Remélem, hogy Magyarországról is egyre többen felfedezik  az akvarellfestészet iránt érdeklődők.



Ennél a feladatnál, gyakorlati megoldásban bárhogyan ellehet készíteni, más formációban a festést, kedvünk, fantáziánk szerint. Én egyszerűen hagytam a megfestését a fotó alapján, amit akvarellel készítettem.

Festékek:
  • kadmium világos sárga
  • nedv zöld
  • kadmium világos zöld
  • okkersárga
  • sötét lila
  • magenta
  • fekete
Papír:

300 gr-os itáliai , hidegen sajtolt akvarell papír
A kép  több fázisú /4/ átfestéssel készült.  Legközelebb a fázisokat igyekszem megosztani, talán tudunk belőle tanulni. Nekem például az előbbi fázis jobban tetszett.

Elkészült kép:




2018. szeptember

Challenge 75. Vadkacsa, tőkés réce festészete kapcsolódik a szeptember hónaphoz a referencia kép alapján. 
Nekem nehéz és izgalmas feladat volt. Örültem annak, hogy végül is sikerült ráhangolódnom a  kacsa tollazatának a formária, Azért elárulom, egy kicsit bele is gabalyodtam.

Elkészült rajz a festménnyel együtt:



                                                             akvarell/ 25x30 cm
                                                        Fabriano 300 gr/papir

Challenge 74. Egyszerű feladat, amihez történet kapcsolódik. 

A  hobbi kertjének  a végében egy csatorna rendszer  folyik. A nádasban  szokott lenni vízililiom is, most pedig ez a szép virág nyílt ki benne. Én buzogányt akartam szedni belőle, festésre az is jó lett volna, helyette viszont  annyira megtetszett az élénk színű virágok látványa, hogy  az került lencsevégre.

Íme a fotó:


Erről készült akvarell képem:

Persze a nádas vize sokkal zöldebb, zavaros, ami a képen most nem látszik. A nádast ebbe a környezetbe ültettem bele.

Challenge 73. Kávéscsésze mogyorókkal

Nagyon szép csendélet. Élvezetes volt létrehoznom a munkámat. Most a hidegen préselt akvarellpapírral jobban boldogultam. A festésnél, hogy mire érdemes odafigyelni, az instrukciókat a weboldalon érdemes elolvasni.

Kész kép, a rajzzal együtt:






2018.  áprilisi  kihívás Challenge 72.
Referencia kép Körte levélzetével.

Az akvarellezéshez nem a legjobb papírt választottam ki. Korábban gyakorlásra kinéztem egy japán nem minőségi, hanem vázlatozáshoz való akvarell tömböt. Hát arra jó, másra nem. A festést jó párszor át kellett  újra festenem. Először megosztottam a közösségi oldalon, aztán mégis levettem, mert sikertelen munka volt.
Itt láthatjátok helyette az újat, amit egy hidegen préselt 300 gr-os akvarell papíron készítettem el.
Kész kép:


                                                      
2017.november-Boldt Castle - Entrance Tower

Érdemes utána olvasni az épület történetének.  Island keleti végén található ez a gyönyörű középkori stílusú kastély.  A Szent Lőrinc folyó szív szigetén található, amit Georg  Boldt  amerikai milliomos épített a feleségének Lousiének. Ma kedvelt kiránduló központ.

                                                                    akvarell

2017.október - Pillangó a csendéletben

                                                                         akvarell

2017. augusztus - Rolling vidék, a festőnő szülőhazája

                                                                         akvarell

2017. június - Egy kedves cica


Állatportrét még nem készítettem, nagyon nem akartam hozzá kezdeni, aztán mégis belevágtam. Pedig szeretném már a saját Panka cicámat is nagyon megörökíteni. Azért a szőre egészen jól sikerült, amit legyező ecsettel formázgattam.

                                                                     akvarell

2017. április - Farkaskutya

Igen, hasonlóan éreztem, mint a macska rajzolásánál és festésénél.  Szép feladat volt nagyon, felébresztett bennem egyfajta kísérletező kedvet. Jobban macska párti vagyok.

akvarell
2017. február- Virág csendélet

Annyira belemélyedtem a virág festésébe, hogy a  mélyebb tónusokat szinte kifelejtettem. Ez most így marad, itt a csendélet elhelyezésére tettem a hangsúlyt. Sajnos a fényhatások is elsiklanak. Ezért jó nagyon a folyamatos gyakorlás.


                                                                           akvarell


2017. január- Virág csendélet

Nagyon tetszett ez  a feladat.  Üvegvázát akvarellben még  nem igazán festettem. Úgy érzem jól sikerült.


                                                                            akvarell

2016. November- Retrós stílusban

                                                                        akvarell

2016. augusztus- Kanadai ludak

 Észak-Amerikában őshonos. Épp a városokba látogattak a referencia kép alapján. Én egy kisebb patakhoz is elkísértem őket, így született ez a kép.

                                                                   akvarell

 2016. június - Nyári csendélet 
                                                      

                                                                             olaj

 
  2016.május- Mimi, a festőnő testvére

A rajzom a referencia kép után valamivel jobb lett, mint a festmény. A portré ábrázolást nagyon gyakorolnom kellene.


                                                                Jobbagyféltekés rajz
                                                                     
  2016.március - Téli táj

Nem tudok téli tájat festeni, tanulmányoznom kell még.

                                                                         olaj
2016.  Kagyló  gyöngyökkel

Nekem ez a fotó  valami gyönyörűséges volt. Igaz egy korábbi festészeti feladat volt, én mégis elkészítettem.  Hát ilyen lett.

                                                                             olaj

2016.február-Hámozott narancs/csendélet

Ez is egy csodás feladat volt! Szerintem jól sikeredett.

                                                                              olaj
                                                             






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése