2014. június 23., hétfő

Festészetemről


Festészetem  2000. táján bontakozott ki, nem magamtól, hanem a lélektánc útján. Ez a táncforma és a tanítómesterem segítő hozzáállása vezetett el oda, hogy elkezdtem jobban hinni abban, amit átélek, érzek. Ahogy megfogalmazódott és letisztult bennem minden, rajzokon, színeken keresztül megvalósítottam . Akkoriban , amolyan spirituális festőnek vallottam magamat. Ma már tudom, hogy egy mankó volt  a kezemben, egy átfogó életvitel megvalósulásához, aminek az eljutásához a tanítómesterem önzetlen segítsége juttatott el.
Természetesen részt vettem kiállításon  a képeimmel, amit alig mertem megmutatni a közönségnek, mert én sem tudtam hova tenni a látottakat. Pályázatokra bejutottam a képeimmel, mégis kételkedtem magamban, és egy időre le is álltam a festészettel.

/Pár kiállítás alkalmával derült ki, hogy volt már előttem egy ismert Nagy Éva festő, akivel összetévesztettek. Az ő kérésére  évek óta a Látó Éva néven mutatkozom be, festményeimet is ezen a néven jegyzem./

Aztán , ahogy telt az idő, hiányzott az alkotás és elkezdtem a munka utáni esti rajzok készítését, majd a különböző technikák kipróbálását. Közben kerestem a lehetőségeket, megcsináltam egy jobb agyféltekés rajztanfolyamot, ami ott sikeres volt. 
Az akavarellfestés könnyebbnek tünt, így kerestem olyan festő közösségeket, ahol gyakorolhatok, fejleszthetem a készségeimet. A blogoknak nagy sikerei voltak, és ingyen könnyen betudtam kapcsolódni a közösségekhez, több külföldi oldalhoz. Nekem is nagyon ujszerű volt minden, de élveztem, és a fáradtságos munka után kikapcsolódtam, töltődtem  plussz élményekkel. Így a nehézségek mellett, könnyebb volt minden.
Sajnos a hosszú évek során kinőtték magukat, a blogozások abbamaradtak, mert a Facebook mindent vitt magával, sokaknak távlatokat, uj forrásokat adott. 

 Alkotó közösségek, amibe bekapcsolódtam:

  •  Lela Stankovic festészetével a  Paint And Draw Thogether /http://paintanddrawtogether.blogspot.com/. A new www.PaintAndDrawTogether.com blog web.
  • Virtuális utazások Bill Guffej festészetén keresztül /http://virtualpaintout.blogspot.hu/, ami sajnos elfoglaltság miatt jelenleg bezárult.
  • Maria-Christine Lalange  festészete  is közelebb vitt az akvarellhez, nagyon jó témákon keresztül lehet gyakorolni.  Elérhető bárki számára:  http://aquarelleenbrenne.blogspot.hu/
  •  Szeretettel kapcsolódtam be évente  Leslie Saeta Fine Art Stúdió kihívásaiba. Nagyszerű, ötletes volt nagyon, a világban bárki bekapcsolódhatott. Nem a pénzről szólt, hanem kibontakoztatta a bennünk rejlő lehetőségeket. Itt mertem megmutatni a szokványostól eltérő alkotásaimat, amit nagyon éreztem.
Azóta már ezek a festő közösségek átalakultak, abbamaradtak  sajnos.

Annyi folytatása van még, hogy egy lelkes amerikai csoport a Facebookon folytatja a 30 napos festészeti kihívásokat évente kétszer. Bárki bekapcsolódhat.

A régi alkotásaimat levettem a blogról, csak az található meg , amit a közösségeken keresztül festek. Tanultam rajtuk önmagamat akkor is és most is.
  • Festettem, az idő nem létezett számomra , és mégis megszületett az alkotásom, amit tudtam néha, mit jelenthet, de volt amikor még én sem tudtam. Nem érdekelt, csak az, hogy nekem nagyon tetszik, és csodáltam azokat. Szinte rövid időbe teltek, akár képes lettem volna egy ültemben többet is festeni. 
  • Igen ezek is a kiterjedésem részei. Nem tudtam festeni, mégis csináltam valamit, amiben nagyon jól éreztem magam és boldog voltam, vagyok. 



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése